вівторок, 24 лютого 2015 р.

День рідної мови у Княжівській школі

21 лютого уся світова громадськість відзначала Міжнародний день рідної мови. Урочисте святкування цієї визначної дати відбулося і у Княжівській ЗШ І-ІІІ ступенів. Протягом тижня проводилися тематичні уроки, години спілкування, на яких учні поглиблювали свої знання про мову, її розвиток, місце серед інших мов світу, а також розвивали культуру власного мовлення, знайомились з мовними обов’язками громадян, з державними документами, що стосуються української мови.


Напередодні свята з ініціативи учнівського парламенту відбулася конференція «Українська мова – генетичний код нації". Учасниками заходу стали учні 8-10 класів. Юні оратори у своїх промовах прагнули показати велич, красу, багатство та мелодійність рідної мови, її роль у згуртуванні українців, в об’єднанні України. Вони звернули увагу на нелегкий шлях, який довелося пройти рідній мові впродовж історії. Згадали і світочів української нації - Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Лесю Українку, Панаса Мирного, Михайла Коцюбинського, Володимира Самійленка, Олександра Олеся, які плекали слово, берегли і примножували його. Особлива атмосфера національної єдності панувала під час заходу, святково прибраний клас, українські рушники, вишиванки учасників конференції створили родинну, затишну атмосферу.
                     
                            
 
Учні 5-11 класів взяли участь у виставці плакатів про рідну мову. Юні художники відповідально поставились до завдання, тому усі проекти були оригінальними і творчими.
      
Щорічно у нашій школі до Дня рідної мови проходять турніри, вікторини, інтелектуальні ігри. Цього року команди учнів 10 та 11 класів були учасниками мовно-літературного квесту «О мово рідна, не згуби свого народу». Квест складався з таких конкурсів: «Розминка», «Чарівний капелюх», «Музичний», «Що заховано у скриньці?», «Фразеологічний калейдоскоп», «Банк загублених речей», "Прочитай вислів".

Під час квесту
Під час «Розминки» учасники продемонстрували свої знання з української мови та літератури, ерудицію та логічне мислення. У «Чарівному капелюсі» були згортки із іменниками-архетипами української мови. Перед капітанами було непросте завдання – пояснити значення цих слів для своїх команд, використовуючи лише прикметники. Надзвичайно цікавим був конкур «Музичний». Учасники квесту, послухавши українські народні пісні, повинні були їх відгадати, а також назвати авторів пісень літературного походження. «Що заховано у скриньці?» - інтригував однойменний конкурс. Перед учасниками – оригінальне завдання з етимології – відгадати предмет, який захований у скриньці, маючи інформацію лише про походження слова. У «Фразеологічному калейдоскопі» конкурсанти побачили картинки-ілюстрації , до яких добирали фразеологізми та пояснювали їх. Конкурс «Банк загублених речей» вимагав від учасників квесту знання творів української літератури. Понад двадцятьом речам конкурсанти знайшли власників – героїв літературних творів. Виконуючи завдання квесту, команди утримували ключі-літери. І ось уже останнє завдання – прочитати закодований вислів про рідну мову. Більше ключів впродовж квесту отримала команда 10 класу, тому і першою подолала фінішне випробування і стала переможцем квесту.
Команди 10 та 11 класів 
Чудовий настрій, любов до рідного краю, гордість за свою мову і народ відчули учасники турніру і понесли це в свої сім'ї та домівки.

Немає коментарів:

Дописати коментар